Saturday, June 12, 2010

travelog cinta abadi :( acewaah!!

waaaahhh sekali dgr, mesti korng ingt cam novel cinta an? hahaha
tadelaah, "travelog cinta abdi" bukan cinta cinta yg jiwang tu, sbb aku bukn jenis yg bace novel cinta.

haha buku ni, aku bru je beli, Pricee?? berpatutan la.:)
untuk budak2 UiTM buku ni ditulis pensyaraah kitee:)) so korng boleh la beli buku ni. nice la:)
bukan ape, aku cam nak crite sikit la tentang buku ni. tape an, berkongsi ilmu...
ape orang jawa kate,"sharing is caring kann". haha :))
aku beli buku ni pun sbgi pengisi mase lapang diwktu cuti ni, ye la , bile da cuti.. semngt perlu juga dibina, ilmu perlu dicari. ape yang penttingg? bukan kerjasama.. "solat" ok. hahah
tade ape yang pentg,ilmu kite perlu cri. kite perlu dalami, salah stu cara nye ialah dgn "membaca".

so aku tgh melath diri aku ni, supaya minat mmbaca, sbb aku tahu hidup tak kan lengkap skdr berbekalkan pengalaman je.
okk,,kulit buku niii,,,, series aku cakap "canteeeeekkkk" sgt sgt. sbb tu aku tertarik beli.
dan tak sia sia aku beli.

mule2 ingat crite cinta la kann. perggH! sekli jauh tersasar tekaan aku!
die menceritekan pengalaman penlis buku ni dripada hidup susah, smpi die berjaya menjd orng yg bergune skrng ni.

fine, mesti korng pk,, sume orng susah akn berjyee. tp tp tp kan, buku ni sgt unik
sbb pengalamn hidup die sentiasa dikaitkan dgn kesyukuran kepada Allah. bile aku bace novel nii, die mengingat dri aku supya sentiasa bersykur dgn apa yang Allah beri.

hemm cakap tentang bersyukur ni,, korang tau kan camne cara bersyukurr.. tapi tu la. kite ni kan manusia. sentiasa "lupe".. kan kan. termasuk lah diri aku ni haa

"Ya Allah, aku pohon kepada Mu, agar Engkau tetapkan hati ku ini, sentiasa kepadaMu. aku pohon dgn sgt Ya Allah. Daan Engkau berilah aku kekuatan untuk mengahrungi segala dugaan dan cabaran yang telah Engkau tetapkan. Aminn :)

kepada kwn2 aku, kesusahan tu bukan satu penghalang. tp satu PemBakR semangt kite untuk berjaye. Berfikiran matang! dan pandang lah kedepan! jgn sesekali pandang belakang!! mmg kite la yang "merancangg tp Allah yang menentukan nyee" tp perancanng kite perlu heBAT.dan Kuat dalam menghdapi sgala cubaan.

dan ingat lah! Allah tak akan mengubah sesuatu kaum, melainkan mereka yang mengubah sndiri.

kate2 semangat:
"KiTe seoRang Yang BerjayA!"
nape aku ckp cmtu, walopun ade orng pk ye2 seorng berjaya. tp macm tak jee,,,
haaa korng tak boleh pk camtu, korang tau takk, berjuta jute sperm semua berebut-rebut nak bertukar mnjd manusia..TAPI KITE la satu-satunya yang
berjaya sehingga kite digelar "SEORANG MANUSIA".kite awal2 dah kalah kan sprem sprem yang lain, bukan satu dua okk! tp BERJUTA JUTA. hebatkan kite. agak nye mungkin bersilat, berteakwando,brgusti. brmcm la, sbb tu kite seorang ye yang berjye. HEBAT KOTT!!

aku bukan amek bio,
tp aku tau untuk berjaya menjdi seorang manusia,sperm itu harus kuat! dan kite la orng nye,.
so sape kate kite lemah?? kuat kan diri k, Allah beri kesempatan kite hidup kerna Dia tahu
ANDA SEORANG YANG BERJAYA.

k
salam, peace yo:)

1 comment:

Muhammad Syukri said...

siapa diri awk,ape yg awk nk dan lain2..mnkin bole d cari dlm blog awk nie.

awk dah ada pisau..bile tumpul asah je balik =)mksd sy awk dah brada dlm jln kjyaan dan awk mpunyai kpandaian,mane yg lemah kate org jawa kasi manteepp balik..hihii

bg sy yg x brapa pandai(spm jer)
sntiasa mndoakan kjayaan awk mcm kwn2 yg lain.