Friday, July 30, 2010

Setiap Pahit Pasti ade manis:)



Salam,

Dah lame sgt tak update blog ni. Nak kate sebok tu, tak la sgt. Mungkin tak dtg lg idea2 untuk ditulis.

setiap pahit pasti ade manis nye.nasihat ni ak dapt dri seorng kwn yg aku syg sgt.
Die selalu sebut ayat ni. Mule2 aku tak paham, just trime je ape kate die.
Then bru aku realise ape maksud die sebenr nye.

Semenjak dua menjak ni, hati aku resah sgt. Fikir2 macam.Tak tenang pun ade. Tuhan je tau camne perasaan aku. Tp ak cube kuat kan diri. Aku tau aku tak kan kuat kalo aku sorang.
Aku perlukan Dia dan teman2 yg lain. Hidup ni macm roda kan. kadang2 kite kat ats, kadang kite kat bawah. Bagi aku kite perlu ade kat bawah. untuk ape? sebb kalo kite sentiasa ade kat atas, once kite jatuh bUMMM! pasti kite menangis dan mungkin tak akn bgun lagi.
tapi kalo kite pernah jatuh dipermulaan, kite akan merase yg diri kite perlu bangkit. tak kan kite nak jatuh selamnye? btul tak?

Bagi aku, yang penting dalam hidup ni ialah pengorbanan. Kite perlukan korban kan sesuatu untuk dapat kan sesuatu. bile sebut pasal korban bukan pasal duit je, tapi mase,tenaga. sume tu perlu.

Sem yg baru ni, aku perlu buktikan sesuatu pada keluarga aku. aku tak boleh malas. dan aku tak boleh berputus asa. Insya Allah aku akan buktikan.







Fest time aku camtu?? ni cite lain plak :))hah. klaka pun ade. tapi ape2 pun aku syg die coz she my best frenz. sory coz im not good frend to you. :(( tapi apepun kite still kawan.hahahaha
bak kate lecturer IBM " korang kalo nak gado ngn kawan, gado betul2 " aku mmg da gelak bile cikgu ckp cmtu. sbb time tu aku gado ngn kwn aku. cikgu kate cmtu, sbb ia akan bg kenengan manis kat kite bile kite da dewasa kelak. kiki tp mmg manis pun :) <3

hidup ni perlu ade cbrn. tu tandanye Allah syg kan kite. Allah syg kan kite bukan Dia bg nikmat je kat kite. Tapi Allah akn bg musibah kat kite. Sbb Allah nak dgr suara kite minta pertolongn kat die. Sbb Allah rindu kan rintihan kite meminta kepada Nya. hebat kan. So kwn2, kaolkite di timpa musibah, ucap la alhamdulillah. Sbb Allah syg sgt kat kite.

No comments: